COURS // DDL2236 Teaching Vocabulary to Second Language Learners

• Discipline : Didactique des langues

The aim of this course is to give future English teachers a coherent approach to teaching vocabulary in their classrooms. Topics include deciding which words to teach, to which learners, by what means, and the assessment of learning. Emphasis is on principled materials selection and design for optimal lexical growth and helping learners of all ages and levels of ability achieve their full lexical potential in English. Particular attention will be paid to potential uses of technology in the analysis and teaching of vocabulary.

Préalables académiques

Prerequisite: [LIN1130 Language Awareness for ESL Teachers]