COURS // DLS1102 Internship 1: Introduction to Teaching English as a Second Language

• Type de cours : Stage en Enseignement
  • Discipline : Enseignement

This internship course is designed to familiarize students with the school system and culture in which they will work as ESL teachers. Students will have a minimum of 8 contact days at the primary or secondary level. During this time they will observe and engage in active teaching of small groups of learners. This internship is designed to lead participants to reflect on the act of teaching, professional ethics, and their own responsibilities as teaching students. Activities undertaken during this internship will help students integrate theory and practice, particularly as concerns the use of curricula, planning skills, teaching skills, and working with learners in need of enrichment or remediation. Students will analyse their experience and add information to their portfolios.

Compétences professionnelles en enseignement

Ce cours favorise le développement de certaines compétences professionnelles en enseignement, spécifiquement les compétences 1, 2, 8, 11 et 12, telles qu'énoncées par le ministère de l'Éducation, du Loisir et du Sport. La description de ces compétences peut être consultée dans la section Liens utiles sur le site Web suivant : www.cpfe.uqam.ca.

Conditions d'accès

Avoir réussi un minimum de 3 cours du programme précédant le stage, en plus des cours de formation pratique (siglés DLS).

[DLS1001 Becoming an ESL Teacher: an Introduction to the Profession]

• Tanja Vaillancourt