COURS // DLS4108 Internship 4a: ESL at the Primary or the Secondary Level

• Type de cours : Stage en Enseignement
  • Discipline : Enseignement

This is an internship course during which students will spend 5 full weeks (or the part-time equivalent) in either a primary or a secondary classroom. Students will initially share teaching responsibilities with their cooperating teacher and then will gradually come to bear complete responsibility. On-campus meetings will allow students to come together to analyze and reflect on their teaching experiences, on the effectiveness of different techniques and activities, and on observations made in different teaching contexts. The results of the reflective activities will be added to the students' portfolios.

Compétences professionnelles en enseignement

Ce cours favorise le développement des 12 compétences professionnelles en enseignement telles qu'énoncées par le ministère de l'Éducation, du Loisir et du Sport. La description de ces compétences peut être consultée dans la section Liens utiles sur le site Web suivant : www.cpfe.uqam.ca.

Activités concomitantes

[DLS4028 Portfolio presentation : end of program] Portfolio Presentation : End of Program et [DLS4208 Internship 4b: ESL in Adult Education] pour les étudiants qui n'ont pas fait le [DLS4418 Internship 4d : ESL at the Primary or Secondary Levels outside Quebec].

Conditions d'accès

Avoir une moyenne cumulative de 2,0 ou plus, avoir réussi 26 cours du programme précédant le stage, en plus des cours de formation pratique (siglés DLS), et répondre aux conditions générales d'accès aux stages.

[DLS3105 Internship 3: ESL at the Secondary Level]

• Tanja Vaillancourt