COURS // LIN4128 Teaching English as a Second Language to Adults

• Discipline : Linguistique
  • Relève de : Télé-université

Teaching English as a Second Language to Adults introduces the student to the theories and practices of teaching English as a second language to adults. The course deals with the psycho-pedagogical issues pertaining to the teaching of adults, and the social contexts of adult learning, including a special focus on the impact of learning disabilities in adult learning, as well as the theories relating to the teaching of a second language to adults. The mother tongue/second language interface and the concepts of motivation, autonomy and fossilization are examined. The course also focuses on the student's acquisition of reading, writing, oral comprehension and oral expression skills. The elements of phonetics are covered; concrete teaching situations are shown on video and analysed. Case study applications and adult learning ethnography are also addressed.