COURS // DDL1131 Teaching Pronunciation to ESL Learners

• Discipline : Didactique des langues

Within a second language teaching perspective, this course aims to familiarize students with potential applications of phonetics for ESL teaching purposes. Topics to be covered include pronunciation problems of ESL learners (with particular attention to francophone learners), English stress patterns, different speech registers, teaching pronunciation to different age groups, evaluating pronunciation, adapting phonetic material to the classroom, helping learners with hearing disabilities or learning difficulties, and using technological resources to teach pronunciation.

Préalables académiques

Prerequisite: [LIN1130 Language Awareness for ESL Teachers]