COURS // DLS4308 Internship 4c: ESL at the Primary and the Secondary Levels

• Type de cours : Stage en Enseignement
  • Discipline : Enseignement

This is an internship course during which students will spend 9 weeks in either a primary or a secondary classroom. During this time students will assume full responsibility for all teaching and teaching-related activities (i.e. supervision of recess, hallways, detentions; attending professional development days, staff meeting, parent-teacher nights, etc.). Students will plan activities, develop materials, teach lessons, and evaluate learners in accordance with MELS guidelines. The results of the reflective activities will be added to the students' portfolios. At the end of this practicum (pending successful completion of the entire programme), students will become fully certified teachers.

Compétences professionnelles en enseignement

Ce cours favorise le développement des 12 compétences professionnelles en enseignement telles qu'énoncées par le ministère de l'Éducation, du Loisir et du Sport. La description de ces compétences peut être consultée dans la section Liens utiles sur le site Web suivant : www.cpfe.uqam.ca.

Activités concomitantes

DLS4028 Portfolio Presentation: End of Program

Conditions d'accès

Avoir une moyenne cumulative de 2,0 ou plus et avoir réussi 26 cours du programme précédant le stage, en plus des cours de formation pratique (siglés DLS) et répondre aux conditions générales d'accès aux stages.

[DLS3105 Internship 3: ESL at the Secondary Level]

• Christine Baida