COURS // DLS4418 Internship 4d : ESL at the Primary or Secondary Levels outside Quebec

• Type de cours : Stage en Enseignement
  • Discipline : Enseignement

This is an internship course during which students will be teaching in either a primary or a secondary ESL classroom outside Quebec. Students will need to spend at least 60 hours in the classroom (including the observation period). The internship could last from four to six weeks depending on how the 60 hours can be accommodated. Students will initially share teaching responsabilities with their cooperating teacher and then will gradually come to bear complete resposibility. A report presented to the university supervisor or on-site meetings with the supervisor will allow students to analyze and reflect on their teaching expériences, on the effectiveness of different techniques and activities, and on observations made in different teaching contexts. The results of the reflective activities will be added to the students' portfolios.

Compétences professionnelles en enseignement

Ce cours favorise le développement des 12 compétences professionnelles en enseignement telles qu'énoncées par le ministère de l'Éducation, du Loisir et du Sport. La description de ces compétences peut être consultée dans la section Liens utiles sur le site Web suivant : www.cpfe.uqam.ca.

Conditions d'accès

Avoir une moyenne cumulative de 3,2 ou plus, répondre aux conditions générales d'accès aux stages et avoir réussi tous les cours précédents du cheminement.

Préalables académiques

[DLS3105 Internship 3: ESL at the Secondary Level]