• Type de cours : Technique
  • Discipline : Didactique des langues

The prime objective of this course is for pre-service ESL teachers to learn how to teach grammar. The course prepares future teachers to apply their knowledge to the needs of ESL learners. Students will look at the morphology and syntax of the verb phrase (tense, aspect, mood, voice, adverbs) and of the noun phrase (number, gender, adjectives, pronouns) from a second language teaching perspective, and will examine resources available to them for teaching purposes. Students will also learn about technological resources that can facilitate the study and teaching of grammar (concordancers and parsers).

Préalables académiques

Prerequisites: [LIN1130 Language Awareness for ESL Teachers] ; [LIN1133 Advanced English Grammar]

• Philippa Bell

Mardi Du 7 janvier 2019