COURS // DDL2239 Teaching Written Comprehension and Production in ESL

• Type de cours : Atelier
  • Discipline : Didactique des langues

The aim of this course is to introduce students to the principles and techniques of teaching written comprehension and production in the ESL classroom. Topics to be covered include models and characteristics of written comprehension and production, methods of teaching written comprehension and production in accordance with MELS guidelines, text types, preparing texts for use with ESL learners of different ages and abilities, editing student production, the evaluation of written comprehension and production, and the use of technological resources.

Compétences professionnelles en enseignement

The development of students' skills and professional abilities will be documented by means of a portfolio.

Préalables académiques

Prerequisite: [LIN1133 Advanced English Grammar]