COURS // LIN1130 Language Awareness for ESL Teachers

• Discipline : Linguistique

The aim of this course is to increase students' awareness of the phenomena of language and language use, particularly, but not exclusively, those relevant to educational contexts. Students will also examine techniques that can be used to increase language awareness in second language learners of different ages, levels and linguistic backgrounds. The course will touch on the following linguistic subfields : morphology and syntax, phonetics, semantics, pragmatics, sociolinguistics, psycholinguistics.

• Dorin Ungureanu

Lundi Du 4 septembre 2018