COURS // DDL1232 Teaching Oral Comprehension and Production in ESL

• Type de cours : Atelier
  • Discipline : Didactique des langues

The aim of this course is to introduce students to the principles and techniques of teaching oral comprehension and production in the ESL classroom. Topics to be covered include models and characteristics of oral comprehension and production, methods of teaching oral comprehension and production in accordance with MELS guidelines, text types, preparing texts for use with ESL learners of different ages and abilities, responding to student production, the evaluation of oral comprehension and production, and the use of technological resources.

Compétences professionnelles en enseignement

The development of students' skills and professional abilities will be documented by means of a portfolio.

• Michael Zuniga

Lundi Du 6 janvier 2020